جستجو در مطالب سایت باربری

asbab keshi 2

اسباب کشی بعنوان یک تجربه سخت و پر استرس امریست که نباید فشار های روانی ناشی از آن را نادیده بگیریم . اسباب کشی گاهی وقت ها حتی میتواند یک تغییر بزرگ در زندگی ما محسوب شود ، خصوصا برای فرزندان خانواده ها که طی جا به جایی ، از محیطی که مدت ها در آن زندگی کرده اند و با آن خو گرفته اند جدا می شوند

اولین و مهمترین مسئله این است که فرزند دلبند شما در چه محدوده ی سنی قرار دارد

1- اگر فرزند شما در محدود سنی پایین قرار دارد ، برای آرامش کودکتان قبل از با خبر کردنش از این ماجرا یک تصویر سازی مثبت از اسباب کشی داشته باشید.

حال بعد از این مرحله باید کودکتان را در جریان این موضوع قرار دهید که قرار است محل زندگی اش به مکان جدیدی منتقل شود اما نکته مهمی که در این بخش باید به آن دقت کنید آن است که یکباره این موضوع را با او در میان نگذارید ، بلکه آرام و کم کم از روش های مختلف مثل : داستان گویی و یا در زمان های بازی ، کودک را در جریان این ماجرا قرار دهید تا هم ناراحتی ناشی از جدایی از محل زندگی اش کمتر باشد ، هم اسباب کشی در ذهنش به عنوان موضوعی جذاب و دوست داشتنی شکل گیری شود .

2- اگر فرزند شما در محدوده سنی نوجوانی یا جوانی قرار دارد ، بر خلاف دسته اول که در بالا در موردش صحبت کردیم ؛ دیر مطرح کردن ماجرا برایش موضوعی دوست نداشتنی خواهد بود و حتی ممکن است باعث ناراحتی و ایجاد حس بی اعتمادی در درونش نسبت به شما شود . نوجوانان و جوانان دوست دارند در زمینه مسائل مهم زندگی از آن ها نظر خواهی شود و در انجام این قبیل مسائل مشارکت فعال داشته باشند ، پس بهتر است مدتی قبل از انجام جا به جایی با آنها در این باره صحبت کنید و در مورد جنبه های مختلف اعم از منفی و مثبت اسباب کشی باهم بحث کنید . در صورتی که فرزندتان سوالی داشت به شبهات ذهنی اش پاسخگو باشید ، نظراتش را جدی گرفته و طوری عمل کنید که بداند نظراتش برای شما مهم بوده .

دومین موضوع مهم این است که ، فرزندانتان را قبل از جا به جایی و سکونت در منزل جدید برای بازدید و آشنایی به آن محل ببرید.

پیش از انجام اسباب کشی با فرزندانتان به محله ی جدید بروید و به همراه هم از اطراف و بخش های مختلف آن دیدن کنید مثلا : محل مدرسه جدید را با هم ببینید ، به کتابخانه عمومی سری بزنید ، نزدیک ترین پارک به منزلتان را پیدا کنید ، در مکان های تفریحی و مراکز خرید محله دور کوتاهی بزنید ؛ انجام این ها ، همه باعث می شود تا فرزندانتان احساس بهتری پیدا کنند .

سومین نکته قابل توجه میتواند این موضوع باشد که ، فرزندتان را در چیدمان و سبک دکوراسیون منزل جدید سهیم کنید .

عموما فرزندان علاقمند هستند تا در نوع چیدمان خانه ی جدیدشان تغییرات شخصی دهند . حال این که کودکان دوست دارند رنگ و تزئینات اتاق شان را خودشان انتخاب کرده و یا در انتخاب کردنش سهیم باشند (شما میتوانید برای دکوراسیون اتاقشان از نوار های تزئینی و یا طرح های کارتونی مورد علاقه و مناسب با سلیقه شان استفاده کنید) . در مورد فرزندان بزرگ تر هم بهتر است درباره ی نوع چیدمان اتاق شخصی شان و یا خرید وسایل جدیدی که لازم دارند صحبت و نظر خواهی کنید (در صورتی که قول خرید وسیله ی خاصی را به آن ها داده اید حالا بهترین و مناسب ترین زمان ممکن است).

چهارمین نکته ی حائز اهمیت این است که ، زمان بسته بندی لوازم منزل از فرزندانتان کمک بخواهید .

عمدتا کودکان از بسته بندی وسایل و پیچیدن روزنامه دور آن ها احساس لذت و شادی میکنند ، پس چه بهتر که از آن ها بخواهید تا در این کار با شما همکاری کنند (به این نکته توجه داشته باشید که نباید به زور ، مجبور به انجام این کار کنیدشان ) . هنگامی که وسایل را در کارتن بسته بندی میکنید و روی درب شان بر چسب میزنید ، جعبه ی حاوی وسایل شخصی بچه ها را به نام خودشان نامگذاری کنید (اگر هنوز به سن سواد دار شد نرسیده اند و خواندن بلد نیستند از ماژیک رنگی برای مشخص شدن جعبه هایشان استفاده کنید) .

پنجم این که ، برای فرزندانتان یک مهمانی خداحافظی برگذار کنید .

در صورتی که فرزندتان در آن محل دوستان بسیار صمیمی دارد و از بابت از دست دادنشان ناراحت است بهتر است یک میهمانی کوچک خداحافظی برایشان در نظر بگیرید و در طی آن مراسم آدرس و شماره منزل جدیدتان را به آن ها بدهید . به فرزندتان این اطمینان را بدهید که زمان هایی را به ملاقات او با دوستان قدیمی اش اختصاص میدهید .

ششم این که ، ترجیحا کودکتان را در روز اسباب کشی به مکان دیگری بفرستید .

بهتر است که در موعد اسباب کشی که کار های بسیار زیادی برای انجام دادن دارید و سرتان شلوغ است از فامیل یا دوست نزدیکتان خواهش کنید تا برای چند ساعتی مراقب کودکتان باشد ، چرا که در صورت نبود کودک در حین انجام کار ها ، اسباب کشی سریع تر انجام می شود .

هفتم این که ، در زمان چیدمان منزل اتاق فرزندان و بخصوص کودکان را در اولویت قرار دهید.

به محض ورود وسایل و اثاثیه به خانه ی جدید سعی کنید تا ابتدائا وسایل اتاق کودکتان را جا به جا و مرتب کنید ، چرا که کودک برای بدست آوردن دوباره ی احساس امنیت و آرامش از دست داده اش نیاز به وسایل شخص و اسباب بازی های مورد علاقه اش دارد .

هشتم این که ، در طول مدت اسباب کشی توجه خود را به بچه ها از دست ندهید.

هرچند در روز های سخت اسباب کشی اغلب ما انقدر کار داریم و مشغول هستیم که وقت خاراندن سرمان را هم نداریم اما نباید این نکته ی مهم را فراموش کنیم که فرزندان ما هر سنی که داشته باشند نیاز به وقت گذاشتن و محبت دارند ، حال این که شرایط ویژه ی جا به جایی به مکان جدید این نیاز ها را تشدید هم می کند ، پس باید برای هماهنگی زود تر فرزندان با محیط جدیدشان به ان ها توجه کنید به طور مثال : برگرداندن هر چه سریع تر برنامه ها به صورت قبل از قبیل ؛ زمان خواب و خورد و خوراک .

نهم این که ، برای اسباب کشی تان زمان مناسب انتخاب کنید.

اگر فرزند مشغول تحصیل (دانش آموز) دارید ، بهتر است که زمان اسباب کشی خود را برای تابستان هماهنگ کنید تا فرزندتان در درس دچار مشکل نشود و همچنین زمان کافی برای هماهنگ شدن با محیط جدیدش را داشته باشد . در این صورت اگر بخواهد به مدرسه ی جدیدی هم برود دچار مشکل نخواهد شد.

نظرات   

 
باربد
0 #1 باربد در تاریخ: چهارشنبه 24 آذر 1395 ، ساعت 01:09 ق ظ
ممنون اطلاعات مفیدی بود
نقل قول
 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

برخی از مطالب سایت

اتوبار شهرک غرب حمل و جابجایی اثاثیه منزل ادارات و شرکتها بدون دردسر را با ما تجربه کنید بسته بندی پیشرفته و صحیح را از ما بخواهید کامیونهای بزرگ...
اتوبار همشهری حمل اثاثیه منازل و شرکتها کادری خوش اخلاق %30 تخفیف شهرو و...
باربری در لنگرود - باربری لنگرود - باربری در لنگرود با باربری همشهری لنگرود - باربری در لنگرود - باربری همشهری لنگرود معتبرترین باربری در لنگرود - باربری...
اتوبار شبانه روزی شیخ بهایی بسته بندی حرفه ای ، سرویس سراسر تهران کارتن، بابل رپ، استرج رپ، کارگرخالی 88060002     کلمات کلیدی: اتوبار,...

حذف آگهی از سایت

برای حذف آگهی تان از سایت، با همان شماره های که در سایت آگهی ثبت کرده اید، عدد 2 (متن پیامک فقط عدد 2 باشد) به شماره 50002691821 پیامک بفرستید و یا با شماره 09121943801 امیر علیپور تماس بگیرید.

logo-samandehi

تلگرام باربریاینستاگرام باربریفیسبوک نقاشی ساختمانآپارات باربریگوگل پلاس نقاشی ساختمانبرنامه اندروید باربری